Whitepaper: Knut et les Amazons

2017-09-12 Posted by Non classifié(e) 0 comments

Knut et les Amazones – Pourquoi “Amazon ne fera jamais une chose pareille” n’est pas une bonne raison pour lancer une stratégie Amazon

Dans cette étude vous trouverez une base, qui expliquera de façon structurée les avantages et désavantages d’Amazon. Amazon a connu une grande croissance ainsi qu’un nouveau pouvoir de négociation, qui fait que l’entreprise est devenue un marché propre à elle-même. Le reste des e-commerces devient plus que des compléments, menant à des conflits entre producteurs et distributeurs. Des stratégies d’e-commerce, qui 2-3 ans auparavant étaient prometteuses, sont désormais obsolètes dû au pouvoir de marché d’Amazon. Désormais la question n’est plus “Amazon, oui ou non?”, mais “Qu’est-ce que je peux faire avec Amazon?”. Avec l’aide d’anecdotes amusantes, l’étude vous guidera à travers de la jungle d’options, en vous fournissant des informations sur comment se lancer et optimiser son marché sur Amazon. En tant que distributeur et producteur, on doit faire usage d’Amazon, tout comme Google. Celui qui décide de ne pas utiliser Amazon ne trouvera probablement pas d’utilité à cette étude.

Téléchargement de l’étude: Knut et les Amazones


Où commence la recherche de produits en ligne par rapport à 2015 et 2016: Amazon domine l’entrée de recherche avec 55% – Source: Étude de BloomReach, 2016

Cette étude est-elle adressée à vous?

Si vous répondez à une ou plusieurs des questions suivantes avec “oui” alors ce ebook est fait pour vous!

-> Vous travaillez en tant que direction générale, dans le marketing ou distribution d’une entreprise qui manufacture des produits?
-> Vous remarquez que dans votre branche, les discussions annuelles avec Amazon sont devenues plus difficiles?
-> Ou vous avez vécu vous-même une surprise désagréable?
-> Vous avez remarqué qu’Amazon avait développé des produits dans des segments adjacents ou comparables?
-> Ou vous souffrez vous-même de cette nouvelle concurrence?
-> Vous voulez bien comprendre le système Amazon et son orientation future, pour ainsi pouvoir prendre des meilleures décisions pour votre entreprise?

Oui? Alors l’étude “Knut et les Amazones” est ce qu’il vous faut.

Extrait:

CHAPTER 1 AMAZON – THE A, O AND Z

What is Amazon, how does Amazon work and why is Amazon relevant?

Usually, questions are answered in the order in which they were asked. However, especially in the case of Amazon, it makes more sense to start with the question of relevance and work back to the starting point. After all, you first have to understand what Amazon really is in order to comprehend its relevance and function. First of all, the obvious answer to our ques­tion—Amazon is a particularly large, exceptionally successful online re­tailer—is definitely too short.

Why is Amazon relevant?
This question is easiest to answer of the three: Amazon‘s size makes it relevant. Amazon is relevant to ma­nufacturers because, as a retailer, it dominates the fastest-growing channel, e-commerce.

The hard figures are impressive. Amazon as a whole made $135.98 billion in sales in 2016. It continues to dominate the US retail e-com­merce market, having a clear ma­jority of 53% of the e-commerce growth. Its international subsidia­ries are also performing very well. Every year since 2009, Amazon Germany has had growth of up to 33%. Its revenue has more than quadrupled over seven years. In 2016, amazon.de had 10.4% of all Amazon sales, making it Amazon’s largest international subsidiary. The other subsidiaries are growing rapidly as well. Amazon Japan’s revenue increased by 30.7% from 2015 to 2016. Amazon UK has also experienced double digit growth in sales since 2014.

As it concerns sales, Amazon is of particular relevance. For many consumers, the company is syno­nymous for e-commerce as a whole. Just as information is “googled,” products are searched for on Ama­zon, even if the purchase is made elsewhere—which is becoming increasingly less likely. Amazon‘s cost structure is extremely optimi­sed and its lower prices can almost always surpass the in-store retailers and some other online retailers. Owing to not only generating its own revenue but also making its sales infrastructure accessible to other vendors, Amazon operates on two fronts, thereby generating another significant portion of sa­les in online trading through its own platform. Amazon does not publish these figures, but experts estimate the numbers as compara­ble to Amazon‘s own sales. Unfor­tunately, the actual figures are not available; therefore, any estimates about the sales figures must be taken with a grain of salt because Amazon deliberately maintains very confidential accounting pro­cedures and convolutes its sales so that they are never really visible to outsiders. This is characteristic of two other features, apart from Amazon‘s sheer size, which makes it hold special relevance for manu­facturers: its desire for territorial expansion and profit minimisation.


Téléchargement de l’étude „Knut et les Amazones“

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